in your language

dimecres, 18 de gener del 2012

Toca fer shibori!

Se que fa segles que no escric, però farem com si no hagués passat res ^_^.

Aquest nadal he descovert una possible nova afició: el shibori (絞り). Com que avui és dia de copyrights i la wikipèdia no funciona us en faré la meva definició: consisteix en el mètode tradicional japonès de tenyir el cotó o la seda de color indi. Era algo relativament barat per decorar les yukates:


www.trocadero.com

Però en podem fer l'ús que volguem. personalment trobo els següents disenys xulíssims:

Shibori Girl
O qualsevol dels que aparèxien la comunitat de shibori del japó: http://www.shibori-community.org/photo/sakuhin/index.html

Doncs la mare i jo vam fer una petita prova amb el llençols de la iaia i amb tint d'aquell que poses a la rentadora:

 I aqui en tenim els resultats:

Del blog de la mama
No són per tirar coets, però tot és comensar ^_^
Així doncs, per obtinar colors més brillants, vam decidir comprar el tint natural d'indi a http://www.tejoloquehilo.es/comprar-tintes-naturales/141-comprar-indigo.html

Com que eren vacances de nadal ho vam haver de comprar en una trobada amb la noia que ens ho va vendre en plena plaça de l'ajuntament de Granollers davant de la purxada:
defet era de dia i hi havia paredetes dels hippies
Vam comprar l'indi i hidrosulfit de sodi.

De camí cap als Països Baixos, però, no vaig voler agafar l'hidrofulfit de sodi, pq em feia cosa pasar-lo per la duana. A més, esperava que AMOLF en tinguéssim, cosa, que no va ser així. Però ja ho tinc tot; avui a l'arribar a casa he trobat la carta de la mare amb el sulfit:

qualsevol diria que és una altre cosa ¬¬'
Tb he posat les claus a la foto, ja que són un altre cosa que vaig deixar a Mataró, en aquest cas, no intencionadament.

A veure si més endevant penjo xulades com les de les japoneses ^_^

2 comentaris:

Cristina 18 de gener, 2012  

Guapa!!! m'encanta el teu post! tan per com està escrit com pel contingut. És molt interessant i sobretot molt proper :D

núr 19 de gener, 2012  

Gràcies guapa! Me n'alegro de que t'hagi agradat ^_^

Publica un comentari a l'entrada

Què en penses?

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008 | The Blog Full of Games

Back to TOP